بهترین جراح سرطان پستان در تهران

بیماری که مبتلا به سرطان پستان است، زمانی که با علائمی رو به رو می شود، به دنبال بهترین جراح سرطان پستان است، بنابراین اگر به دنبال اطلاعاتی درباره علائم سرطان پستان، راه های تشخیصی سرطان پستان، نحوه معاینه پستان توسط خود بیمار و روش های درمانی آن هستید، ادامه مطلب سایت دکتر فتانه ضیائی، جراح پستان را دنبال کنید.

نحوه تشخیص سرطان پستان توسط جراح پستان خوب

زمانی که با مشاهده علائم و یا برای چکاب ماهانه به جراح پستان مراجعه می کنید، مراحل تشخیصی زیر به ترتیب انجام خواهد شد:

• ابتدا بیمار به صورت دقیق معاینه خواهد شد.
  • برای تشخیص دقیق تر، کارهای تصویر برداری انجام خواهد شد.
  • در صورتی که در روش های تشخیصی تصویر برداری، موردی مشاهده شود، نمونه گیری از توده ای که پزشک قبلا لمس کرده است و یا رادیولوژیست دیده است، انجام می گیرد.
  • در نهایت توده خارج خواهد شد.

بهترین-جراح-سرطان-پستان-در-تهران

آیا سرطان پستان می تواند بدون علائم باشد؟

در برخی موارد، ممکن است سرطان پستان بدون هرگونه علائمی ظاهر شود، و زمانی که بیمار برای چکاب دوره ای به بهترین جراح سرطان پستان مراجعه می کند، سرطان پستان تشخیص داده می شود.

گاهی اوقات نیز به دلیل سن بیمار سونوگرافی و یا ماموگرافی انجام می شود و بدین ترتیب یافته غیرطبیعی در سونو و مامو مشاهده می شود و ممکن است نیاز به نمونه برداری باشد .

تشخیص سرطان پستان با لمس توده

از شایع ترین علل مراجعه بیماران برای تشخیص سرطان پستان، لمس توده است.

توده با گره در پستان چه تفاوتی دارد؟

گره هایی که با ثبات هستند و در معاینات مکرر قابل شناسایی هستند، برای پزشک با اهمیت است.

تشخیص سرطان پستان با فرورفتگی پوست

ناحیه ای که توده وجود دارد، پوست حالت فرورفتگی به سمت داخل پیدا می کند.

فرورفتگی نوک پستان از نشانه های سرطان پستان است؟

فرورفتگی نوک پستان ممکن است به علل فیزیولوژیکی و افزایش سن باشد، بدین ترتیب سونوگرافی و ماموگرافی انجام شده و در صورت وجود یافته غیر طبیعی، می تواند از علائم سرطان پستان باشد.

مقالات مفید:

تشخیص سرطان پستان در منزل

ژنتیکی بودن سرطان پستان

علائم سرطان پستان و راه های تشخیص آن

تشخیص سرطان پستان با پوسته ریزی نوک پستان

پوسته ریزی که از علائم سرطان پستان است،پوسته ریزی از نوک پستان شروع شده و به صورتی نیست که نوک پستان را درگیر کرده و حاله پستان را درگیر نکند.

تغییر در سایز پستان از علائم سرطان پستان

تغییر در اندازه پستان می تواند یکی از علائم سرطان پستان باشد.

پوست پرتغالی شدن پستان

زمانی که ریشه مو دچار فرورفتگی شود و همینطور با ورم شدید در لایه اصلی،  نمای پوست پرتغالی به وجود خواهد آمد.

چه نوع ترشحی از پستان، از علائم سرطان پستان است؟

ترشحی که به صورت خود به خود بوده و بدون هرگونه دستکاری و اغلب از یک طرف خارج شود،  می تواند از علائم سرطان پستان باشد.

تشخیص سرطان پستان به علت کیست در پستان

در اکثر مواقع کیست های پستان خوش خیم هستند و علائم و دردی ندارند و حتی نیاز به درمان ندارند. اما لازم است بدانید، کیست پستان با رژیم غذایی درمان نمی شود بلکه بیمار در صورت مشاهده علائم، به جراح پستان مراجعه کند و از مصرف دارو های سرخود پرهیز نماید.

بهترین-جراح-سرطان-پستان-در--تهران

درد از علائم سرطان پستان است؟

به صورت کلی، درد از علائم بسیار نادر سرطان پستان است و درد اغلب نشانه ی خوبی است که بیمار به دنبال آن به پزشک مراجعه می کند.

اغلب درد می تواند نشانه ای از ضایعات خوش خیم باشد و اغلب غیر ممکن است درد اولین نشانه ی سرطان پستان باشد.

مراقبت های بعد از ابتلا به سرطان پستان به توصیه جراح پستان

داشتن رژیم غذایی مناسب

رژیم غذایی که حاوی میوه  وسبزیجات است، برای بیمار مبتلا به سرطان پستان بسیار کمک کننده است.

تغییر سبک زندگی :

بیمار مبتلا به سرطان پستان، باید تغییراتی را در سبک زندگی خود به وجود بیاورد و از مصرف برخی از مواد غذایی پرهیز کرده و یا برای کمک به درمان بیماری، مصرف برخی از موادغذایی را در رژیم غذایی خود قرار دهد.

فعالیت بدنی :

اغلب  توصیه می شود، فعالیت های فیزیکی و ورزش های سبکی را در برنامه زندگی خود قرار دهید. اما میزان و نوع فعالی،ت به شرایط بیمار و میزان گسترش بیماری متفاوت است.

از دیگر توصیه هایی که باید بیمارمبتلا به سرطان پستان به آن ها توجه کند، خودداری از مصرف الکل و سیگار می باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه سرطان پستان و تشخیص آن بهتر است که به بهترین جراح پستان مراجعه نمایید. برای ارتباط با دکتر فتانه ضیائی با شماره ۰۹۳۸۲۲۸۹۵۰۶ تماس بگیرید و یا صفحه اینستاگرام ایشان را دنبال کنید.