جراح پستان برای درمان عدم تقارن پستان

غیر قرینگی سینه ها

بسیاری از خانم ها متوجه عدم تفارن سینه های خود شده و بسیار نگران هستند که ایا این غیر قرینگی سینه نشانه ی سرطان و یا بیماری است؟ برخی دیگر نیز به دلیل ظاهر غیر عادی که عدم تقارن سیننه ها ایجاد کرده، شکایت دارند و به دنبال اصلاح آن هستند، اگر به دنبل یافتن اطلاعاتی درباره علت غیر قرینگی سینه و نحوه جراحی آن هستید ادامه مطلب را با ما همراه باشید.

جراح-پستان-برای-درمان-غیر-قرینگی-پستان

غیر قرینگی سرطانی در پستان ها

برخی موارد غیر قرینگی ایجاد شده می تواند نشانه ای از سرطان باشد اما باید به این صورت باشد که این نوع از غیر قرینگی سینه از ابتدا وجود نداشته بلکه به  صورت ناگهانی سینه ها دیگر هم اندازه نیستند و یا یک پستان به مرور جمع می شود و این غیر قرینگی را پدید می آورد.در اغلب موارد همراه با علائم سرطان پستان بروز می یابد از جمله: تغیرات پوستی و حتی لمس توده که بیمار در صورت مشاهده این موارد باید فورا به جراح پستان جهت تشخیص دقیق و آغاز روش های درمانی مراجعه کند.

عدم قرینگی سینه همراه با علائم دیگر

اگر عدم قرینگی و تقارن پستان ها همراه با علائم زیرکه از علائم و نشانه های سرطان پستان است، باشد، حتما پیگیری لازم را انجام دهید و برای انجام تصویر برداری و تشخیص دقیق به جراح پستان مراجعه کنید:

• لمس توده : زمانی که توده ای در معاینات در پستان ها لمس شود.
  • فرورفتگی پوست: گاهی اوقات پوست روی توده دچار فرورفتگی می شود.
  • پوسته ریزی: پوسته ریزی نوک پستان
  • ترشح پستان: از دیگر علائم سرطان پستان است که این ترشحات به صورت خود به خود و بدون دستکاری از یک مجرا خارج می شود.
  • فرورفتگی نوک پستان: یکی از علائم سرطان پستان، فرورفتگی نوک پستان است.

می توانید علائم کامل سرطان پستان را در مقاله علائم سرطان پستان و راه های تشخیص آن بخوانید.

غیر قرینگی غیر سرطانی در پستان ها

• گاهی اوقات نیز غیر قرینگی طی رشد پستان ها به صورت طبیعی ایجاد شده و فرد شاهد تفاوت اندکی در سایز سینه ها و یا عدم تفارن آن ها است. اما این عدم تقارن سینه ها به صورت های مختلف ممکن است بروز یابد مانند:
  • گاهی اوقات یکی از پستان ها بزرگ و افتاده بوده و دیگری تشکیل نشده است.
  • در برخی موارد پستان ها در ظاهر با هم متفاوت هستند.
  • ممکن است بعضی از افراد نیز در سایز سینه های خود تنها تفاوت در سایز سینه خود پیدا کنند و اما فرم سینه ها یکسان باشد.

روش های درمان عدم قرینگی پستان ها

همانطور که گفته شد فرد به علت ناخوشایندی از عدم تفارن پستان ها و یا به علت وجود سرطان تصیمم بر اصلاح پستان ها می گیرد، روش های درمانی متفاوتی باتوجه به علت ایجاد عدم قرینگی و همینطور نوع آن که منجربه تغییر سایز سینه و یا فرم و ..شده باشد، دارد.

بنابراین یکی از روش های اصلاح پستان ها به منظور رفع عدم تفارن در سایز یا فرم پستان ها انجام خواهد شد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه بهتر است که به بهترین جراح پستان مراجعه نمایید. برای ارتباط با دکتر فتانه ضیائی با شماره ۰۹۳۸۲۲۸۹۵۰۶ تماس بگیرید و یا صفحه اینستاگرام ایشان را دنبال کنید.

نتیجه:

هر تغییری که در پستان ها مشاهده می کنید، نشانه ی سرطان نیست، یکی از نگرانی خانم ها این است که روزانه پستان های خود را معاینه می کنند و با مشاهده کوچکترین تغییر و نشانه ای، بسیار نگران می شوند، در حالی که برخی از تغییرات هورمونی است و یا به دلیل مشکلات و اختلالات پوستی و .. پدید می آیند، بنابراین لازم است آگاهی خود را درباره علائم سرطان پستان افزایش دهید و در صورت مشاهده علائم بدون هرگونه نگرانی به جراح پستان مراجعه کنید.

شش − یک =