دکتر خوب برای درمان سرطان سینه

از مهم ترین مسائل در حوزه درمان سرطان پستان، نحوه تشخیص به موقع این بیماری است که شانس درمان بیمار را چندین برابر می کند. تشخیص به موقع سرطان پستان مستلزم دو چیز است، آگاهی بیمار از سرطان پستان و توجه به علائمی که مشاهده می کند و مراجعه در زمان مناسب به دکتر خوب برای درمان سرطان سینه، دومین عامل کلیدی، جراح پستان است که مهارت و تجربه کافی داشته باشد که به موقع سرطان پستان و میزان گسترش آن را تشخیص داده و بهترین راه درمان سرطان پستان را ارائه دهد و با همکاری بیمار سرطان پستان درمان شود.

دکتر-خوب-برای-درمان-سرطان-پستان

در ادامه مطلب اولین گام کلیدی درمان سرطان پستان، که آگاهی درباره علائم آن است، را به صورت خلاصه توضیح داده ایم تا در صورت مشاهده هر کدام از نشانه ها و علائم زیر، بدون هر گونه نگرانی سریعا به جراح پستان مراجعه کنید.

سرطان پستان با چه علائمی شروع می شود؟

سرطان سینه با علائم گوناگونی ممکن است بروز پیدا کند و یا حتی بدون علامت باشد، اما درادامه به مهم ترین علائم سرطان پستان اشاره شده است:( درباره علائم سرطان پستان و راه های تشخیص آن  بیشتر بدانید.)

• فرورفتگی نوک پستان: اگر فرورفتگی نوک پستان از علائم سرطان پستان باشد، اغلب در یک طرف ایجاد می شود.
  • پوسته ریزی نوک پستان: پوسته ریزی که می تواند نشانه ی سرطان پستان باشد، اغلب نوک پستان و حاله ی آن با هم پوسته ریزی دارند و همینطور بیشتر مواقع در یک طرف پوسته ریزی وجود دارد.
  • تغییر اندازه پستان: عدم هم اندازه شدن سینه ها و تغییر در سایز سینه می تواند نشانه ی دیگری از سرطان پستان باشد.
  • ترشح پستان: خانم ها ممکن است در طول زندگی ترشح از نوک پستان را تجربه کنند، اما ترشحی می تواند از علامت های سرطان پستان باشد که یک طرفه بوده و خود به خود و بدون دستکاری ایجاد شده است.
  • لمس توده پستان: از شایع ترین علامت هایی که منجربه تشخیص سرطان پستان می شود، لمس توده است. اما به طور کلی خانم ها گره هایی را در پستان خود لمس می کنند که آن ها توده نیستند. توده سفت بوده و در هر معاینه ای که انجام شود، یافت شده و دردناک نیستند.

تشخیص و درمان سرطان پستان توسط جراح پستان خوب

زمانی که بیمار جهت چکاب دوره ای و یا به علت مشاهده ی علائمی که گفته شد به جراح پستان مراجعه می کند، از این مرحله به بعد میزان مهارت پزشک و همکاری بیمار بسیار مهم است، مراحل تشخیص که پزشک برای تشخیص سرطان پستان انجام می دهد:

• پس از گرفتن شرح حال بیمار، پزشک به معاینه فیزیکی بیمار می پردازد تا محل توده و میزان درگیری را تشخیص دهد.
  • در مراحل بعدی برای تشخیص دقیقتر، کارهای تصویر برداری، نمونه گیری انجام شده و در نهایت توده خارج می شود.

پس از درمان سرطان پستان مسئله ی مهمی که مطرح می شود، حفظ پستان است که برای بیماران دغدغه ای مهم است.

حفظ سینه بعد از درمان سرطان پستان

امروزه با پیشرفت علم و روش های پزشکی، وسعت جراحی پستان محدود تر شده و در اکثر مواقع تنها تومور و محل امنی از اطراف آن برداشته شده و نسج پستان حفظ می شود. بنابراین اگر برای درمان به دکتر خوب برای درمان سرطان پستان مراجعه کنید، جراح پستان تمام تلاش خود را برای حفظ سینه انجام داده و حتی در صورت نیاز به تخلیه کامل پستان، جراحی بازسازی سینه را انجام می دهد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه بهتر است که به بهترین جراح پستان مراجعه نمایید. برای ارتباط با دکتر فتانه ضیائی با شماره 09382289506 تماس بگیرید و یا صفحه اینستاگرام ایشان را دنبال کنید.

خطر جراحی خفظ پستان درعود سرطان

بسیاری از افراد سوال می کنند، آیا جراحی و میزان گستردگی آن در بازگشت و عود سرطان پستان موثر است؟

سرطان پستان ارتباطی با میزان گستردگی جراحی ندارد و در صورتی که جراحی حفظ پستان توسط بهترین جراح پستان انجام شده و طبق استانداردهای موجود ماستکتومی و یا جراحی های دیگر انجام شود، هیچ مشکل مازادی برای بیمار پدید نخواهد آمد.

نتیجه:

طول عمر بیماران مبتلا به سرطان پستان به مراجعه به موقع و تشخیص به موقع  توده و انجام مراحل درمانی به موقع و همکاری بیمار بر می گردد و جراحی حفظ پستان نیز نقش بسیار حائز اهمیتی در سبک زندگی بیمار دارد و این روش به روش های استاندارد درمان تبدیل شده است.