علائم کیست پستان چیست؟

در اکثر مواقع تمامی کیست ها بی خطر بوده و نشانه ی بیماری خاصی نیست به طوری که ۹۹درصد کیست ها در دسته کیست های ساده قرار می گیرند،خوش خیم هستند و نیاز به نمونه برداری ندارند. اما برخی از آن ها ممکن است نیاز به پیگیری و درمان داشته باشند که در ادامه مطلب درباره کیست ها و انواع آن توضیحاتی توسط جراح پستان خوب در تهران داده شده است.

درمان-کیست-پستان-در-تهران

کیست پستان چیست؟

افراد زیادی هستند که به کلینیک های درمان پستان مراجعه کرده و اما تنها درگیر کیست پستان هستند، کیست پستان از حفره ای شامل مایعی تشکیل شده که ممکن است بیمار دارای یک کیست یا چندین کیست متعدد باشد و اغلب کیست پستان هیچ ارتباطی با سرطان پستان ندارد و خوش خیم هستند.

• کیست پستان در یک پستان و یا در دوطرف ایحاد می شود.
  • اندازه کیست پستان نیز متفاوت است.

علت ایجاد کیست پستان چیست؟

زمانی که تغییرات فیبروکیستیک ایجاد می شود که به تعبیری غدد و بافت همبند بیش از حد رشد می کنند که منجربه جمع شدن مایع در این مجاری شده و در این ناحیه کیست پستان ایجاد می شود.

انواع کیست پستان

کیست های مختلفی در بدن انسان ایجاد می شود که منشا، علائم و درمان متفاوتی دارند از جمله : توده های عفونی، نکروز چربی، کیست های ساده، کیست کمپلکس و.. در ادامه درباره  برخی از این کیست ها و علائم آن توضیحاتی داده خواهد شد.

کیست ساده چه نوع کیستی است؟

این کیست بی خطر بوده و نشانه و عامل سرطان نیست، همانطور که گفته شد کیست ساده علت یک بیماری نیست و همینطور تعداد آن نشانه ی میزان شدت و گسترش بیماری نخواهد بود.

این کیست ها نیاز به تکرار سونوگرافی و یا پیگیری و حتی دارو ندارند، در صورتی که کیست بزرگ، دردناک و اذیت کننده باشد نیاز است تخلیه شود.

کیست کمپلکس چیست؟

برخی از کیست ها نیاز به نمونه برداری دارند و نشانه های آن ها با کیست هاس ساده متفاوت بوده و برخی از انها به ندرت می توانند بدخیم باشند.

علت این کیست ها ابهام دارد و نمونه برداری نیز برای شناسایی کیست و ماهیت آن انجام می شود.

کیست کمپلیکه:  این کیست ها نیاز است پیگیری شود و ممکن است نیاز به تکرار سونوگرافی نیز داشته باشد.

کدام کیست های پستان تخلیه می شوند؟

همانطور که گفته شد برخی از کیست ها نیاز به پیگیری، نمونه برداری، سونوگرافی، دارو و به کارگیری روش های درمانی دارند، اما برخی از کیست ها مانند کیست ها ساده خوش خیم و بی خطر بوده و اگر بزرگ ، دردناک باشد در صورت تشخیص پزشک باید تخلیه شوند.

تخلیه کیست پستان چگونه انجام می شود؟

فرایند تخلیه کیست پستان به راحتی انجام می گیرد به صورتی که جراح پستان با سرنگ کیست پستان را تخلیه می کند.

بیماری فیبروکیستیک پستان چیست؟

دراثر تغییرات هورمونی که در بدن به وجود می آید، تغییراتی در نسج پستان ایجاد می شود که منجربه به ایجاد کیست خواهد شد.

بیماری فیبروکیستیک پستان در دسته بیماری های خوش خیم است و نشانه ی سرطان پستان نیست.

این بیماری اغلب بعد از ۳۰ سالگی به علت تغییرات نسج پستان مشاهده می شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه بهتر است که به بهترین جراح پستان مراجعه نمایید. برای ارتباط با دکتر فتانه ضیائی با شماره ۰۹۳۸۲۲۸۹۵۰۶ تماس بگیرید و یا صفحه اینستاگرام ایشان را دنبال کنید.

علائم بیماری فیبروکیستیک پستان چیست؟

این بیماری مانند دیگر مشکلات پستان نشانه ی خاصی ندارد و اما از علائم آن می توان به احساس درد در پستان یا لمس توده در پستان اشاره کرد.

به صورتی که بیمار توده ای را لمس می کند که اغلب لمس توده باعث نگرانی فراوانی در خانم ها می شود در حالی که ممکن است نشان از یک کیست و یا بیماری خوش خیم فیبروکیستیک پستان باشد. بیماران فیبرو کیستیک به علت درد ولمس توده های گهگاهی در پستان های دوطرف که ممکن است با ضایعات مهمتر اشتباه گرفته شوند بهتر است تحت نظر پزشک متخصص پستان باشند تا در زمان لازم سونو ومامو واحیانا بیوپسی انجام شود.

یک × سه =