سعادت آباد - چهارراه سرو- خیابان بخشایش- کوچه هفدهم- پلاک 54- ساختمان تجاری اداری عرفان طبقه 3 واحد 306

درمان لنف ادم در کودکان

درمان لنف ادم در کودکان؛ بهترین راه‌های درمانی

درمان لنف ادم در کودکان چیست و چطور درمان می‌شود؟ در پاسخ به این سوال باید گفت این عارضه در کودکان معمولا از زمان تولد به دلایل اختلالات و ناهنجاری‌ های مادرزادی ایجاد می‌شود‌. امروزه روش‌ های مختلفی برای درمان لنف ادم کودکان وجود دارد که در این مقاله می‌ خواهیم شما را با این روش‌ها و عوارض جانبی آن آشنا کنیم، در ادامه این مطلب از وب سایت دکتر فتانه ضیائی با ما همراه باشید. 

درمان لنف ادم کودکان

درمان لنف ادم در کودکان به چه صورتی انجام می‌شود؟

همانطور که گفتیم روش های مختلفی برای درمان لنف ادم در کودکان وجود دارد که هر یک از آنها ویژگی های خاصی دارند. روش بهبود لنف ادم با توجه به وضعیت بدن بیمار و‌ شدت بیماری انتخاب می‌شود و در تمام افراد یکسان نیست.‌ شایع ترین روش‌هایی که برای درمان لنف ادم کودکان استفاده می‌شود شامل موارد زیر هستند. 

1. داروهای ضد باکتری و ضد ویروسی

در صورتی که لنف ادم کودک ناشی از عفونت باشد از داروهای ضد ویروسی و ضد باکتری برای درمان ادم در کودکان استفاده می شود. 

2. فیزیوتراپی

یکی دیگر از روش‌های درمان لنف ادم در کودکان فیزیوتراپی است. در این روش از تمرینات فیزیکی خاصی استفاده می شود که باعث بهبود جریان خون لنف می‌شوند. 

3. داروها

برای درمان لنف ادم در کودکان داروهای خاصی وجود دارند که می توانند باعث‌ بهبود و درمان بیماری شوند‌. این داروها را پزشک پس از بررسی وضعیت بدن کودک تجویز می کند. 

4. جراحی 

زمانی که بیماری لنف ادم کودکان تشدید پیدا کند از روش جراحی برای درمان استفاده می شود. در این جراحی لنف حذف می شود و‌‌ جریان ادم بهبود پیدا می کند.‌

آیا داروهای خاصی برای درمان لنف ادم در کودکان وجود دارد؟

برای درمان لنف ادم در کودکان داروهای خاصی وجود دارد که با توجه به سابقه بیماری کودک، شرایط بدنی و شدت بیماری تجویز می شود.‌ به طوری کلی برای درمان ادم در کودکان از دارو‌های زیر استفاده می شود. 

1. دیورتیک‌ها

این داروها روی مایعات بدن تاثیر می گذارد و باعث کاهش مایعات بدن می شوند که در نهایت می توان جریان لنف و میزان تورم را کنترل کرد. 

2. داروهای ضد التهابی

این داروها باعث‌ کاهش التهاب و درد لنف می شوند، ایبوپروفن، ناپروکسن و..‌ نمونه از این داروها هستند. این دسته از داروها مانند ایبوپروفن و ناپروکسن می‌توانند در کاهش التهاب و درد مؤثر باشند.

3. کورتیکوستروئیدها

اگر میزان و شدت لنف ادم افزایش پیدا کند از کورتیکواستروئیدها استفاده می شود که التهاب و تورم را کنترل می کنند. 

در برخی موارد شدیدتر، ممکن است از کورتیکو استروئیدها مانند پردنیزولون استفاده شود تا التهاب و تورم را بتوان کنترل کرد.

بیشتر بخوانید: درمان سرطان سینه

بهترین راه درمان لنف ادم در کودکان چیست؟

همینطور که گفتیم این بیماری برای تمام کودکان یکسان و یک شکل نیست یه همین علت، بهترین راه برای درمان لنف ادم در کودکان توسط پزشک تایید می شود. 

چگونه می‌توان از ایجاد عوارض جانبی درمان لنف ادم در کودکان جلوگیری کرد؟

لنف ادم کودکان در صورتی که درمان و پیشگیری نشود عوارض جانبی به همراه خواهد داشت. با پیشگیری و انجام مراقبت ها می توانید از بروز عوارض جانبی آن جلوگیری کنید. روش های پیشگیری از عوارض جانبی لنف ادم کودکان شامل موارد زیر است: 

1. مشاوره با پزشک

برای پیشگیری از عوارض جانبی لنف ادم در کودکان یا سایر بیماری ها، در مرحله اول باید با پزشک مشورت کنید. پزشک با بررسی وضعیت بدن و علم خود می تواند بهترین روش ها را برای پیشگیری و مراقبت از عوارض جانبی این بیماری پیشنهاد دهد. 

2. پیروی از دستورات پزشک

در مرحله بعد باید حتماً دستورات و توصیه های پزشکی را گوش کنید و آنها را با دقت اجرا کنید. داروها را به موقع مصرف کنید به رژیم غذایی و تمرینات ورزشی کودک خود دقت کنید. 

3. توجه به علائم

نظارت دقیق بر علائم و نشانه‌های لنف ادم در کودکان مهم است. در صورت مشاهده هرگونه تغییر در علائم یا وضعیت کودک، باید به پزشک اطلاع دهید.

4. مراقبت از پوست

مراقبت درست از پوست و ضد عفونی کردن آن از بیماری لنف ادم کودک پیشگیری می کند. همچنین با انجام دادن مراقبت های مناسب از پوست کودک می توان از عوارض پوستی و زخم ها مراقبت و جلوگیری کرد. برای مراقبت از پوست کودک خود استفاده از مرطوب کننده، شوینده های ملایم را فراموش نکنید‌. 

5. توجه به عوارض جانبی

برای پیشگیری از عوارض جانبی باید ابتدا آنها را بشناسید تا بتوانید برای پیشگیری از آن اقدام کنید.‌ در صورت مشاهده هر گونه تغییر یا عوارض جانبی حتماً به پزشک متخصص مراجعه کنید.‌

بیشتر بخوانید: سرطان پستان

نتیجه‌گیری

درمان لنف ادم در کودکان و سایر بیماری کودکان باید توسط پزشک متخصص انجام شود. با مراجعه کردن به یک پزشک معتبر و متخصص می توانید از وضعیت سلامت جسمانی کودک مطلع شوید و بیماری هایی ممکن است کودک به آن دچار شود را تشخیص دهید.

مطالب مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *